自己開眼看!狗陣幽靈選民太多!黃瑞林:適耕莊議席恐怕不保了!狗陣用這些骯髒手段!

 自己開眼看!狗陣幽靈選民太多!黃瑞林:適耕莊議席恐怕不保了!狗陣用這些骯髒手段!

分3日查適耕莊幽靈選民 309人僅3人現身

正當各界盛傳全國大選將在今年內舉行之際,全國各個選區陸續傳出了幽靈選民疑雲。

行動黨適耕莊州議員黃瑞林日前揭露,適耕莊州議席疑似出現大約1千2百名幽靈選民。

他在向選委會提出反對後,選委會定在今天、下個月2號和3號召開聽證會。而在今天,第一批被反對的309名選民中,只有區區3人出席聽證會,證明自己是合法選民。

揭巫統灌注1200幽靈選民 黃瑞林:適耕莊議席恐不保

雪州行動黨適耕莊州議員黃瑞林今日再揭露選舉弊端。

適耕莊的一個馬來甘榜有6棟房子,住著僅有13名當地居民,卻莫名出現400多人在此住處登記選民。

他今日作為反對者(pembantah)到選舉委員會出席聽證會時向記者表示,巫統在最新一期的適耕莊選民冊當中灌注至少1200名外來選民。

黃瑞林也說,巫統大港主席嘉瑪並不否認他的指控,甚至在臉書上表示,就是要用如此手段打到黃瑞林。

稱適耕莊湧現上千外地選民黃瑞林率員向選委會呈反對

選舉舞弊疑雲層出不窮,行動黨適耕莊州議員黃瑞林指控某政黨在該選區灌注上千選民,今日率領20名選民前來雪州選委會出席聽證會,提呈反對。

Image result for 黃瑞林

Penduduk Sekinchan bantah kebanjiran pengundi 'asing'

Sekumpulan penduduk Sekinchan membuat percubaan untuk 'membuang' kira-kira 1,200 nama individu yang mencurigakan dalam daftar pengundi.

Beberapa pengundi 'asing' dikatakan datang dari negeri-negeri lain sejauh Sabah atau yang tinggal di kawasan-kawasan lain dalam Selangor.

Terdapat juga contoh dengan terdapat berpuluh-puluh kemasukan baru dengan nama-nama bukan Melayu tetapi didaftarkan beralamat kampung-kampung Melayu.

Ia merupakan antara alasan yang dipetik oleh kira-kira 20 penduduk Sekinchan semasa proses perbicaraan di pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya Selangor hari ini.

Mereka diiringi oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Sekinchan, Ng Suee Lim."Kami bawa bersama-sama ketua-ketua kampung, penyelaras kawasan (Sekinchan).

Kami telah periksa (senarai pengundi) dan jelas bahawa mereka ini bukan orang tempatan," kata Ng.Setiap pengadu dibenarkan membuat bantahan terhadap 20 nama dalam senarai tersebut.

Perbicaraan dijadualkan pada hari ini, 2 Mei dan 3 Mei ini.Ng berkata, ia bukan kali pertama dengan pengundi dipindahkan ke Sekinchan atas alasan yang meragukan.

Sebelum tahun 2008, penduduk di kawasan yang diwakili Ng telah membantah sejumlah 334 pengundi yang didakwa mereka 'dipindahkan' dari Tanjong Karang ke Sekinchan yang terletak bersebelahan.

參考來源

喜歡這篇文章嗎?立刻分享出去讓更多人知道~