Cara Pecahkan Cermin kereta dgn mudah Ketika Terperangkap dlm kereta

Jika anda berada dalam kereta yg ditenggelami air , naluri pertama anda ialah untuk mencuba dan membuka sama ada tingkap atau pintu di saat pertama beberapa air menyentuh. 

Malangnya, jika anda tunggu lama lagi, tekanan air yg berat akan menjadikannya mustahil untuk anda membuka pintu kereta, dan tingkap kereta 

apa yang anda boleh gunakan untuk mencuba dan memecahkan tingkap kaca dan melarikan diri.

Jika anda tidak dapat mencari apa-apa, anda mungkin mengambil jalan keluar dengan menendang atau menumbuk tingkap dengan genggaman tangan anda. itu adalah idea yang buruk.anda perlu Jimatkan tenaga dan oksigen anda.

TANGGALKAN HEADREST ANDA

Jika anda berada dalam sebuah kereta yg ditenggelami air, keluarkan headrest dari tempat duduk anda. letakkan salah satu daripada dua rod besi antara tingkap dan pintu dan masukkannya ke dalam cermin kereta. Pastikan untuk masukkan ke dalam pada salah satu bahagian bawah tepi tingkap, kerana itulah di mana kekuatan cermin paling lemah.

Selepas rod berada di dalam, tarik headrest itu  ke arah anda dan  cermin tingkap akan pecah. 

Dengan tarikkan yang mudah, keseluruhan kaca akan pecah (anda haruslah menutup mata), yang membolehkan anda dengan mudah untuk  memutuskan kaca yang tidak jatuh, dengan tangan anda.

Jadi, jika anda pernah mendapati diri anda dalam situasi bencana ini, jangan panik dan hanya ingat tentang headreset anda hanya boleh menyimpan leher anda dalam lebih daripada satu cara.

Gambar melalui Dengan Kacang, Mitchieville

參考來源

喜歡這篇文章嗎?立刻分享出去讓更多人知道~