(VIDEO) TERBAKAR TELINGGA NAJIB DENGAR NI!AMARAN KERAS Mukhriz Buat Najib & UMNO

Kecewa dengan tindakan Majlis Tertinggi Umno (MT Umno) menggantung jawatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden Umno, bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mukhriz Mahathir mengingatkan parti itu bahawa pemimpin yang mencemar imej Umno di persada dunia ialah Datuk Seri Najib Razak dan bukannya Muhyiddin.

Dalam satu kenyataan media, beliau melahirkan kekecewaan dengan keputusan MT Umno itu dan menyifatkannya sebagai 'menjelekkan'.

"Saya amat kecewa dengan keputusan MT menggantung YB Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Presiden.

"Sekali lagi keputusan menjelekkan seperti itu dibuat semata-mata kerana kononnya Tan Sri tidak membantu dan mengkritik Dato Seri Mohd Najib selaku Presiden, sepertimana Dato' Seri Mohd Shafie Apdal dan saya sendiri juga digugurkan jawatan kerajaan atas alasan yang sama.

"Kononnya juga tindakan Tan Sri itu menjejas nama baik Umno, walhal umum tahu skandal-skandal melibatkan Presiden parti sebenarnya punca Rakyat mulai menolak Umno malah imej negara juga tercemar dipersada dunia," tegas beliau.

Beliau juga mempersoalkan sama ada tindakan terkini MT Umno itu mampu menarik semula sokongan rakyat terhadap parti itu.

"Saya percaya yang sebaliknya berlaku. Umno dan BN bakal menerima padah di PRU14 (pilihan raya umum ke-14) nanti," kesal beliau.

參考來源

喜歡這篇文章嗎?立刻分享出去讓更多人知道~